Profiel dood? Reanimeer je LinkedIn met deze tips…

| Leestijd: 3 minuten

Ik heb al verschillende blogs geschreven over verschillende social media kanalen, zoals Facebook en Instagram, maar LinkedIn mag hier zeker niet ontbreken. Bij dit social media kanaal zien we een toename in gebruik. In Nederland telt de LinkedIn Sales Navigator zo’n 7,5 miljoen gebruikers, dat is ruim 80% van de beroepsbevolking. De sales navigator is een tool van LinkedIn om interactie aan te gaan met prospects met als doel waardevolle relaties opbouwen. LinkedIn kan daarom zeker interessant zijn om als marketingkanaal in te zetten.

Update je profiel!

Voordat je relevante en interessante updates gaat delen is het belangrijk dat zowel je bedrijfsprofiel als je persoonlijk profiel up-to-date is. Heb je een recente en representatieve profielfoto? Heb je de koptekst en de samenvatting aangepast die bij je huidige baan en functie past? Kloppen de contactgegevens nog? Is de locatie van je bedrijf toegevoegd? Heb je de website toegevoegd aan je profiel? Is er een call-to-action toegevoegd op het profiel? Dit zijn allemaal vragen om te zorgen dat je een uitgebreid en compleet profiel hebt. Je wilt de bezoekers van je profiel namelijk zo goed mogelijk informeren en misschien wel verleiden om met jou in contact te komen. Ben dus duidelijk in wat je doet en wat je voor iemand kan betekenen. Je LinkedIn profiel is meer dan alleen jouw cv!

Tip: Pas de url van je profiel aan en maak deze persoonlijk. De url bestaat standaard uit je naam en een aantal nietszeggende cijfers. Een persoonlijke url komt professioneel over en kan je bijvoorbeeld goed toevoegen aan je cv.

Bekijk mijn LinkedInpagina eens: https://www.linkedin.com/in/bogo-vincentie/

Persoonlijk profiel belangrijk dan een bedrijfsprofiel?

Door de daling van het organisch bereik van bedrijfsprofielen zie je een verschuiving van bedrijfspagina’s naar persoonlijke pagina’s. Een persoonlijk profiel haalt vaak een veel hoger bereik dan een bedrijfspagina. Maak daarom van je medewerkers ambassadeurs van je merk. Door medewerkers relevante content te laten maken en delen kan je een veel groter bereik halen. Bovendien kan je als bedrijf ook updates van je medewerkers delen.

Tip: Bepaal een strategie en draag deze uit naar jouw medewerkers. Een goed strategisch plan schept naast helderheid en focus, vooral een duidelijke en winstgevende propositie. Breng hiervoor een aantal vragen in kaart; Wat wil je bereiken? Wie is jouw doelgroep? Waar bevindt de doelgroep zich en hoe ga ik deze benaderen?

Bereik nog meer mensen…

Wil je toch liever een groot bereik vanuit je bedrijfspagina? Dan kan LinkedIn advertising interessant zijn. Door een betaald bericht kan je zorgen dat de juiste doelgroep, op het juiste moment, de juiste boodschap ziet. En dat is waar het bij marketing om draait; top-of-mind raken bij doelgroep. Adverteren op LinkedIn is over het algemeen duurder dan andere vormen van paid advertising. Je kunt kiezen uit CPM of CPC. CPM zijn de kosten per 1000 vertoningen, CPC zijn de kosten per klik. Maar let op, ga niet zomaar geld inzetten op elk bericht, dan heb je namelijk de kans dat je geld weggooit! Bepaal daarom vooraf wat een conversie waard is en hoeveel kliks je nodig hebt om winst te maken op een conversie.

Tip: Zorg dat je website en landingspagina’s aansluiten bij de advertentie. Op de landingspagina moet je de gebruiker snel van juiste informatie voorzien en er moet een duidelijke call-to-action zijn.

Wil je graag weten hoe je een doelgerichte strategie bepaald? Of wil je misschien weten hoe je effectief LinkedIn advertising kan inzetten? Neem dan vrijblijvend contact op, ik adviseer je graag over het inzetten van LinkedIn als marketingkanaal.


Hallo, Ik ben Bogo

Waarmee kan ik u van dienst zijn?

Heeft u vragen of zijn er misschien onduidelijkheden? 
Ik sta u graag te woord.