Van bezoeker naar lead...

| Leestijd: 3 minunten

Weet jij wie jouw websitebezoekers zijn?

Elke websitebezoeker is uniek. De een is nieuw, de andere komt wekelijks, of zelfs dagelijks terug. Sommige bezoekers vertrekken direct na het bezoeken van de eerste pagina en andere bekijken misschien wel 20 pagina’s. Het analyseren van het gedrag van bezoekers is absoluut interessant en zal je helpen jouw website te optimaliseren naar de wensen van de bezoeker…

Een van mijn blogs ging over het vasthouden van je bezoeker op jouw website. Deze blog gaat over het herkennen van behoeften naar aanleiding van het websitebezoek en het genereren van leads.

Wat weet jij van jouw websitebezoeker?

In Google Analytics kan je makkelijk het aantal website bezoeken terugvinden. Je ziet waar de bezoekers vandaan komen, hoelang ze op jouw website blijven, hoeveel pagina’s ze bekijken en welke zoekwoorden ze in Google gebruiken om op jouw website te komen. Je kan tevens bekijken of het aantal bezoekers in een bepaalde periode is gegroeid of juist niet. Al deze informatie is nog maar het topje van een online ijsberg…

Hoeveel bezoekers nemen daadwerkelijk contact op?

Uit onderzoek van Compass blijkt dat het gemiddelde conversiepercentage tussen de 1,4 % en 3 % ligt. Een conversie is de actie die je wilt dat de bezoeker op jouw website uitvoert, bijvoorbeeld het invullen van een contactformulier. Dat wilt zeggen dat ongeveer 98 % van je websitebezoekers onbekend is! Ik weet zeker dat hier voor je bedrijf nog veel winst te behalen valt.

Website in beweging

Het is belangrijk dat je website dynamisch is. Deel waardevolle content die afgestemd is op de behoeften van de bezoekers. Probeer nieuwe bezoekers aan te trekken door het inzetten van campagnes via social media. Hoe meer traffic naar de website, des te groter de kans op conversie. Zorg in elk geval ervoor dat je interesse wekt bij jouw doelgroep en dat jouw doelgroep je weet te vinden.

Leads genereren vanuit je website?

Met ParkLead hoef je geen koude acquisitie meer te doen. ParkLead maakt van een anonieme bezoeker een bedrijf met een identiteit. Je krijgt direct inzicht in de bedrijfsgegevens en interesses van je bezoeker. Of dit nou een nieuwe lead is of een bestaande klant. Je kunt (nieuwe) behoeftes herkennen en waardevolle informatie verzamelen voor de salesactiviteiten. Deze tool werkt optimaal voor business-to-business en is 100% AVG-proof, omdat er geen persoonsgegevens worden verwerkt.

Ben je nieuwsgierig geworden en duik je graag onder water om de resterende 98% te vinden? Laat hier jouw gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

 

PS Wij delen graag waardevolle informatie. Heb je een vraag of een onderwerp waar je meer informatie over wil? Vul het contactformulier in en wie weet wordt dat het nieuwe onderwerp van het blog.


Hallo, Ik ben Bogo

Waarmee kan ik u van dienst zijn?

Heeft u vragen of zijn er misschien onduidelijkheden? 
Ik sta u graag te woord.