Marketing automation

Het doel van marketing automation is prospects converteren tot daadwerkelijke klanten. Met automatisering kun je op het juiste moment, de juiste boodschap naar de juiste persoon sturen. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden? Aarzel niet en lees verder! 

“Marketing automation is een marketing tactiek die online ingezet kan worden om met prospects en/of klanten te communiceren, met uiteindelijk doel om de klanten loyaal te krijgen en de prospect tot klant te maken.”

Bij marketing automation is het essentieel dat het bericht in kwestie op het juiste moment naar de juiste persoon gecommuniceerd wordt. Hoe beter dit gebeurt, hoe groter de kans is op interactie met de prospects en klanten. Met hulp van marketing automation kun je prospects door hun customer journey begeleiden, waardoor ze uiteindelijk waardevolle klanten worden.

De voordelen van marketing automation


Verhoogt de relevantie voor de doelgroep
Doordat je inzicht krijgt in de fase van de ‘customer journey’ waarin jouw leads zich bevinden, kun je de doelgroep individueel doelgerichte content bieden. Dit kun je doen door jouw content af te stemmen op de informatiebehoefte van de doelgroep. Op deze manier verhoog je dus de relevantie van jouw marketingactiviteiten.

Verbetert de klantrelatie
Doordat je weet hoe je het beste kunt inspelen op de behoeftes van de leads, kun je als bedrijf een relatie met hen opbouwen. Door de interactie te personaliseren en te automatiseren wordt een betere klantrelatie gerealiseerd.

Geeft inzicht op de behoeftes van de doelgroep
Met marketing automation kun je eenvoudiger nagaan of bepaalde berichten of content hebben aangeslagen bij de doelgroep. Je kunt namelijk nagaan welke informatie relevant werd bevonden en voor welke informatie nog meer behoefte bestaat.


Hallo, Ik ben Bart van Soest

Hoe kan ik je helpen?

SEA en SEO specialist
Vragen? Ik hoor het graag!