The Strategic Online Marketing Game

The Strategic Online Marketing Game hebben we speciaal ontwikkeld om via een interactief en creatief proces te komen tot een strategisch online marketingplan op maat. Het schept naast helderheid en focus, vooral een duidelijke en winstgevende propositie voor uw bedrijf.

The Strategic Online Marketing Game

Met wie wordt het spel gespeeld?
De deelnemers van the Game bestaan uit 3-5 personen vanuit uw bedrijf en 2 personen van Park1.

Hoe wordt het spel gespeeld?
The Game is opgebouwd uit 9 onderdelen:

  1. Doelen
  2. Doelgroepen
  3. Customer journey
  4. Pain
  5. Gain
  6. Kanalen
  7. Content strategie
  8. KPI’s
  9. Meten

1) Doelen
Bij het onderdeel “Doelen” gaan we op zoek naar uw doelstellingen. Wat moet online marketing uw bedrijf daadwerkelijk brengen?

Dit kan bestaan uit meerdere doelstellingen zoals bijvoorbeeld het vergroten van uw naamsbekendheid in een specifieke markt, Het versterken of onderstrepen van uw imago, het genereren van leads, conversie naar sales, een aantrekkelijke uitstraling voor potentiële medewerkers, een platform creëren voor klanten, etc.

Middels een sparringssessie met uw team en ons proberen we de doelen scherp te stellen.

2) Doelgroepen
Wie probeert u met uw online marketing strategie aan te spreken? Ook deze groep kan zeer divers zijn met al hun eigen interesses en gewenste aanpak. Doelgroepen kunnen verschillende soorten klantgroepen zijn of potentiële medewerkers, pers, medewerkers, financiers, beleidsmakers, etc.

Na de brainstorm hebben we de doelgroepen gedefinieerd en verdeeld in primaire en secundaire doelgroepen.

3) Customer Journey (algemeen)
In dit deel gaan we met behulp van buyer persona’s meer inzichten krijgen in de behoefte, gedragingen en beweegredenen van de verschillende doelgroepen.

  • Hoe is uw doelgroep te typeren?
  • Hoe komt de doelgroep aan zijn/haar informatie? Welke kanalen gebruiken ze?
  • Welke zoektermen gebruiken de doelgroepen?
  • Wat voor soort informatie vindt de doelgroep aantrekkelijk?
  • Keyword analyse

4 & 5) Pain & Gain
Na bovenstaand doelen en doelgroepen benoemd te hebben, maken we een analyse van alle zaken die nu al binnen uw onderneming gedaan worden. Wat zijn de huidige positieve invullingen (Gains) en wat zijn de punten die nu verbeterd dienen te worden of die zelfs geheel ontbreken (Pains).

6) Kanalen
Nadat we de doelen, doelgroepen en de customer journey in kaart gebracht hebben, is het nu tijd om de communicatiemix vast te stellen. Welke kanalen zijn relevant voor de betreffende doelgroepen?

Er is een groot arsenaal aan kanalen in te zetten Het is echter pas effectief indien u de relevante kanalen in zet. Afhankelijk van de doelgroep kunnen vele kanalen ingezet worden zoals: e-mail marketing, bannering, paid advertising, LinkedIn, Facebook, Instagram, etc.

7) Content marketing
De vastgestelde doelgroepen moeten niet alleen benaderd worden via de relevante kanalen, maar zeker ook met de juiste content en content vorm. Dit is zeer afhankelijk van zowel de doelgroep als het stadium waar de doelgroep in verkeerd. Denk hierbij aan een mix van nieuwsartikelen, blogs, video’s, animaties, social media posts, applicaties, white papers etc.

8) KPI’s
Waar ligt uw ambitie? Wanneer bent u tevreden? Samen met u gaan we deze inventariseren en concretiseren. U zult ervaren dat dit best weerbarstig kan zijn en een dynamisch proces zal zijn. Dit ligt natuurlijk ook aan uw beschikbare budget.

9) Meten
Welke zaken kunnen we borgen en kwantificeren om de KPI’s te kunnen monitoren? Hoeveel bezoekers genereert elke actie en met welke kwaliteit? Is de conversie voldoende?

Meten is weten, vandaar dat wij diverse tools kunnen inzetten om de vastgestelde KPI’s te monitoren. We zullen u hier ruimschoots over adviseren.

De 4 uur durende Game zal modulair ingevuld worden, passend bij uw wensen en stadium. Het kan derhalve zijn dat sommige onderdelen niet of minimaal behandeld en uitgediept worden. Deze kunnen (indien gewenst) in later stadium verfijnd worden. Van de Game sessie zullen wij een uitgebreid online marketing rapport maken, dat u voldoende inzicht en richting zal geven voor een succesvolle online marketing executie.

Meer informatie over the Strategic Online Marketing Game? Neem contact met ons op!


Hallo, Ik ben Gerard Gubbels

Waarmee kan ik u van dienst zijn?

Strategie en Concept / User Experience / Design
Ik sta u graag te woord.