Effectief zijn op social media!

Social media is een ideale plek om uw bedrijf te promoten. Maar hoe werkt dat op Facebook? Heb ik iets aan LinkedIn? Is Youtube adverteren eigenlijk duur? Op deze vragen kunnen wij een antwoord geven en een goede strategie bedenken.

Social media campagnes

Wilt u ook extra bezoekers trekken naar uw website? Opvallen op social media platformen zoals Instagram, Facebook, Pinterest, Linkedin, YouTube?

Natuurlijk, toch?

Waarschijnlijk is uw doelgroep meerdere malen per dag actief op social media. Daarom kunnen dit dus perfecte kanalen zijn om uw doelstellingen te verwezenlijken. Juist dit laatste is, bij het inzetten van social media kanalen, belangrijk om te realiseren:

  • Hoe kan ik leads genereren?
  • Uw bekendheid vergroten?
  • Het imago benadrukken of verbeteren?
  • Dé manier om uw portfolio extra onder de aandacht brengen?

Veelal gaat het om het primair om het creëren van meer awareness. Het gaat niet zozeer om directe keiharde verkoop.

Het valt niet mee om op te vallen en de aandacht te veroveren bij uw doelgroep. Laten we u enkele tips geven.

 

Social media campagnes door Park1 Online refreshment uit Venlo

Een goede social media campagne: De 5 C’s

Voordat je een social campagne lanceert is het goed om nog eens de 5C’s te checken: context, content, conversie, conversatie en channels.

Zorg voor de juiste Content. De gekozen content moet passen bij de doelgroep en voldoende prikkelend zijn, zowel in tekst als beeld. Juist dit laatste wordt meer en meer belangrijk. Content is één van de belangrijkste succesfactoren.

De Context die gebruikt wordt, moet natuurlijk aansluiten bij het medium dat je inzet. Een bepaalde video kan bijvoorbeeld perfect ingezet worden op Facebook of Youtube, maar kan vervolgens minder relevant zijn voor een medium als Twitter of LinkedIn.

Hier boven al benoemd, de derde C: Channels en voelt bijna als een open deur. Kies de Channels die passend en relevant zijn voor uw doelgroep. Wilt u jongeren aanspreken dan is Instagram veel relevanter dan Facebook. Verdiep u in uw klant en welke kanalen deze klant gebruikt voor welk doeleinde. Lukraak publiceren kan zelfs contra productief werken.

Interactie met uw doelgroep is de vierde C: Conversatie Indien u het lukt om conversaties te genereren door uw inzet van social media, dan is dit een groot goed. Of het nu gaat om delen, liken of een echte interactie, ze creëren betrokkenheid en betrokkenheid is de opstap naar meer….

Als laatste, streven we naar Conversie. Uiteindelijk moeten social media acties leiden tot het daadwerkelijk generen van doelstellingen. Hoe kunt u prospect verleiden tot conversie zoals het bezoeken van uw website,  een test artikel bestellen of zelfs meteen een aankoop doen?  Vergeet vooral niet om campagnes te monitoren en te evalueren. U leert er van en zorgt er zo voor dat toekomstige campoagnes nog effectiever kunnen zijn.

Wilt u ook de kracht ervaren van succesvolle social media campagnes? We helpen u graag.


SEA en SEO specialist bij Park1 Online marketing in Venlo
Hallo, Ik ben Bart van Soest

Hoe kan ik u helpen?

SEA en SEO specialist / Webshop en eCommerce
Vragen? Ik hoor het graag!

Uitgelicht

Auto Creemers

Auto Creemers uit Roermond heeft de volledige online marketing bij ons neergeled. Social media campagnes, website, landingspagina's en zoekmachine optimalisatie